A haláleset magyarországi anyakönyvezésre vonatkozóan a születésre vonatkozó eljárásokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:

1. Amennyiben a külföldön történt halálesetet megelőzően a külföldön történt születés nem volt anyakönyvezve, akkor a két eljárást egyszerre kell kezdeményezni (lásd születés anyakönyvezése menüpont).

2. Szükséges dokumentumok:

  • eredeti külföldi, halálesetet bejegyző anyakönyvi kivonat Apostille-hitelesítéssel és az OFFI által készített (https://www.offi.hu/) hiteles arab-magyar fordítással
  • elhunyt születési anyakönyvi kivonatának másolata Apostille-hitelesítéssel és az OFFI által készített (https://www.offi.hu/) hiteles arab-magyar fordítással
  • magyar állampolgárság igazolása
  • Halottszállítási engedély

FIGYELEM! 2016 óta Marokkó tagja a diplomáciai felülhitelesítés mellőzéséről szóló ún. Apostille-egyezménynek, így a magyarországi elfogadáshoz a dokumentumot kiállító hatóságtól kapott ún. Apostille-mellékletet kell illeszteni. A szükséges dokumentumokat az Igazságügyi Minisztérium területileg illetékes Családjogi Hivatalában (Le greffe secrétariat à la division de Justice de la famille) tudják beszerezni, amely a magyar anyakönyvvezetői hivatalnak felel meg. Az anyakönyvi kivonatokból korlátlan számú hivatalos másolat kérhető.

Az Apostille-jegyzék igénylése online (https://www.apostille.ma/fr/) vagy személyesen az okiratot kiállító hivatal felülhitelesítő részlegén kérhető.

A halottszállítási engedélyhez az alábbi dokumentumokat kell csatolni:

  • halotti anyakönyvi kivonat;
  • orvos által kiállított dokumentum, amelyben szerepel a halál oka;
  • ha a holttest szállítása Magyarországra történik, a temető befogadó nyilatkozata;
  • elhunyt útlevele;
  • díj befizetése.

A tájékoztatóba megpróbáltunk minden szükséges és fontos szabályt, információt belefoglalni. Ha ennek ellenére további kérdései lennének, szíveskedjen levélben, e-mail útján (consulate.rba@mfa.gov.hu) megkeresni bennünket.