A haláleset magyarországi anyakönyvezésre vonatkozóan a születésre vonatkozó eljárásokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
1. Amennyiben a külföldön történt halálesetet megelőzően a külföldön történt születés nem volt anyakönyvezve, akkor a két eljárást egyszerre kell kezdeményezni (lásd születés anyakönyvezése menüpont).
2. Szükséges dokumentumok:
- eredeti külföldi, halálesetet bejegyző anyakönyvi kivonat Apostille-hitelesítéssel és az OFFI által készített (https://www.offi.hu/) hiteles arab-magyar fordítással
- elhunyt születési anyakönyvi kivonatának másolata Apostille-hitelesítéssel és az OFFI által készített (https://www.offi.hu/) hiteles arab-magyar fordítással
- magyar állampolgárság igazolása
- Halottszállítási engedély
FIGYELEM! 2016 óta Marokkó tagja a diplomáciai felülhitelesítés mellőzéséről szóló ún. Apostille-egyezménynek, így a magyarországi elfogadáshoz a dokumentumot kiállító hatóságtól kapott ún. Apostille-mellékletet kell illeszteni. A szükséges dokumentumokat az Igazságügyi Minisztérium területileg illetékes Családjogi Hivatalában (Le greffe secrétariat à la division de Justice de la famille) tudják beszerezni, amely a magyar anyakönyvvezetői hivatalnak felel meg. Az anyakönyvi kivonatokból korlátlan számú hivatalos másolat kérhető.
Az Apostille-jegyzék igénylése online (https://www.apostille.ma/fr/) vagy személyesen az okiratot kiállító hivatal felülhitelesítő részlegén kérhető.
A halottszállítási engedélyhez az alábbi dokumentumokat kell csatolni:
- halotti anyakönyvi kivonat;
- orvos által kiállított dokumentum, amelyben szerepel a halál oka;
- ha a holttest szállítása Magyarországra történik, a temető befogadó nyilatkozata;
- elhunyt útlevele;
- díj befizetése.
A tájékoztatóba megpróbáltunk minden szükséges és fontos szabályt, információt belefoglalni. Ha ennek ellenére további kérdései lennének, szíveskedjen levélben, e-mail útján (consulate.rba@mfa.gov.hu) megkeresni bennünket.